
Ons team
De pedagogisch medewerkers
Op alle groepen werken dagelijks een aantal vaste gediplomeerde pedagogische medewerkers, afhankelijk van de groepsgrootte. Bij ziekte of verlof van een van de vaste pedagogisch medewerkers wordt een vaste invalkracht ingezet. Onze pedagogisch medewerkers voldoen aan alle wettelijke eisen met betrekking tot het werken met kinderen. Dit houdt in dat zij minimaal een relevant diploma op MBO3 niveau hebben. Sinds 2016 zijn zij allemaal in het bezit van een diploma Nederlands op 3F niveau. Omdat wij veel waarde hechten aan de kwaliteit van onze opvang, worden onze pedagogisch medewerkers daarnaast voortdurend bijgeschoold op het gebied van pedagogiek en veiligheid. Zo zijn ze allemaal in het bezit van een kinder-EHBO diploma en is op elke locatie altijd een gediplomeerd BHV-er aanwezig.
Aangezien wij met Voorschoolse Educatie werken, zijn onze medewerkers van de kinder- en peuteropvang in het bezit van een diploma Peuterpraat. Ook zijn een aantal van onze medewerkers gecertificeerd voor het leesbevorderingsprogramma BoekStart, waar wij in samenwerking met Bibliotheek Katwijk aan mee doen. Door middel van BoekStart willen wij lezen en voorlezen op een leuke manier stimuleren. Samen met hun collega’s zorgen de gecertificeerde medewerkers dat (voor)lezen een vast onderdeel van het dagritme van de kinderen wordt en dat er een fijne BoekStart leeshoek is op de verschillende locaties.
Ons team
Hoofdkantoor
Ons hoofdkantoor bevindt zich in Kindercentrum de Bomschuit te Katwijk. Op de begane grond vindt u onze Klantenservice, waar u terecht kunt voor al uw vragen omtrent de opvang van uw kind. Op de eerste verdieping bevinden zich de kantoren van de directie, de leidinggevenden en de afdelingen Financiën, Marketing en Communicatie, Kwaliteit en zorg, Plaatsing en planning, Facilitaire zaken en Human Resources Management.
Intern Begeleiders VE en zorgcoördinator
Onze Intern begeleiders VE (voorschoolse educatie) en zorgcoördinator begeleiden kinderen met een VE-indicatie of kinderen die op een andere manier extra zorg nodig hebben. Meer hierover leest u op de pagina VE en zorg.

Locatiemanagers
Onze locaties zijn verdeeld in verschillende clusters, die worden aangestuurd door locatiemanagers. De locatiemanager fungeert als aanspreekpunt voor de locatie, zowel voor medewerkers als voor ouders. Als u een vraag of opmerking heeft over de groep van uw kind, dan kunt u dit bespreken met de pedagogisch medewerkers. Indien nodig wordt u doorverwezen naar de locatiemanager of u kunt zelf een afspraak met haar maken.
Pedagogisch coaches
Onze pedagogisch medewerkers worden in hun dagelijkse werkzaamheden begeleid door een pedagogisch coach. Zij coachen op diverse onderwerpen zoals de ontwikkeling van kinderen, creativiteit en het geven van feedback. Zij vormen hiermee de schakel tussen het beleid en de praktijk. De coach ondersteunt de individuele pedagogisch medewerkers en de teams op de locaties met de uitvoering van hun werkzaamheden. Ook draagt zij er zorg voor dat onze pedagogische visie wordt uitgedragen. De pedagogisch coach bezoekt elk kwartaal al haar locaties en pedagogisch medewerkers. Daarnaast ondersteunt de pedagogisch coach de kwaliteitsmanager bij het maken en schrijven van beleidsstukken.
De directeur-bestuurder
De directeur-bestuurder is eindverantwoordelijk voor het realiseren van de strategie, het beleid van KOK kinderopvang en de dagelijkse aansturing van de organisatie. Zij bewaakt de koers, de missie en de ambities van KOK kinderopvang in relatie tot maatschappelijke, politieke en financiële ontwikkelingen. De directeur- bestuurder draagt eindverantwoordelijkheid voor de kwaliteit en veiligheid van de opvang die KOK kinderopvang biedt, legt verantwoording af aan de Raad van Toezicht en handelt binnen de kaders die door de Raad van Toezicht zijn vastgesteld of goedgekeurd.
Raad van toezicht
De raad van toezicht houdt conform de statuten integraal toezicht op het functioneren van de bestuurder, het gevoerde beleid en de algemene gang van zaken bij KOK kinderopvang. Daarnaast treedt de Raad van Toezicht op als onafhankelijk en kritisch klankbord voor de directeur- bestuurder en biedt zij haar ondersteuning en advies.
De Raad van Toezicht bestaat uit vijf personen:
- Sjoerd Greefhorst (voorzitter); Manager bedrijfsvoering, Stichting Anton Constandse
- Aubrey Spijker (vicevoorzitter); Bestuurder Farent (sociaal werk organisatie in ’s Hertogenbosch en omgeving)
- Aria Guijt (secretaris); Manager HR Ministerie van Buitenlandse Zaken
- Coby van Duijvenboden; Pedagoog, specialisatie jonge kind, gepensioneerd docent hogeschool
- Jan Zijp; Ervaren onderwijs bestuurder
De leden van de Raad van Toezicht zijn lid van de VTOI-NVTK (Nederlandse Vereniging van Toezichthouders in de Kinderopvang) en de directeur-bestuurder is lid van de bdKO (Beroepsvereniging Directeuren Kinderopvang). Zowel KOK kinderopvang als haar toezichthouder en directeur-bestuurder onderschrijven de Governance Code Kinderopvang, die duidelijke regels en handvatten bevat voor verantwoord, professioneel en transparant bestuur en toezicht.